3/03/2013

PALEO RISOTTO


Den här risotton utan ris gjorde jag till lunch idag och den vart väldigt god. Istället för ris så använde jag riven färsk blomkål. 
Ingredienser:
gul lök
sparris
champinjoner
blomkål
körsbärstomater
buljong (jag hade hemmagjord grönsaksbuljong)
salt
peppar
ghee 
färsk persilja och basilika till dekoration
Knaperstekt bacon

Jag fräste löken i ghee och lade sedan i sparris och champinjoner. Då sparrisen och löken var lite mjukare så lade jag i resten av ingredienserna och lät puttra på en stund med lite vatten. Mängden av ingredienserna får man bestämma själv beroende på vad man gillar mest. Servera med lite knaperstekt bacon och om man äter mejerier så kan man riva i lite parmesanost.

Idag så var det första gången någonsin som jag tillagade bacon så de blev kanske lite överstekta fast de smakade inte bränt så det fick duga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar