4/14/2013

PALEO FISH AND CHIPS


Idag till middag så gjorde jag panerad torskfille med morots och butternutsquash  pommes. Till det serverade jag smörstekt svartkål och remouladsås. Både svartkål och butternut squash är nya grönsaker för mig och jag blev förälskad av deras goda smak direkt.

Panerad torskfille:
3msk kokosnöts mjöl
3msk mandelmjöl
1msk fiberhusk
2ägg
+ vitpeppar,salt och sesamfrön

Blanda de torra ingredienserna. Doppa fisken i de uppvispade äggen och sedan i mjölblandningen och stek i smör och kokosfett.

Butternutsquash och morots pommes.Hacka i lagom stora bitar och smörj in med kokosolja, grädda det sedan i ugnen.

Stek till sist svartkålen i smör och strö över örtsalt.

Remoulad såsen köpte jag färdig men jag ska testa att göra egen inom en snar framtid.

Jag tycker att min variant av fish and chips ser mycket godare ut än den traditionella fish and chips måtiden nedan som jag hittade på google.

2 kommentarer:

  1. Åh nu äter ju inte jag fisk, men både butternutten och kålen ser sjukt goda ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De var goda också. Fisk åt jag inte heller förr men nu har jag lärt mig att äta det utan att må illa. Det går nog att servera quorn eller något annat till istället.

      Radera