2/22/2013

PALEO SUSHI

Igår så såg jag några recept på sushi utan ris och eftersom att jag hade ganska många ingredienser som skulle kunna passa till sushi så testade jag och det blev väldigt gott. Jag saknade inte ens riset men de var lite svårare att rulla ihop snyggt utan ris.
Jag tog de grönsaker jag hade hemma. Paprika,vitkål,morot och avokado. Jag hade ingen bra fisk hemma och orkade inte fara och köpa så jag tog ett ägg och vispade om det lite innan jag stekte det i kokosfett.
Sedan så skar jag grönsakerna och ägget i tunna remsor för att det skulle bli lättare att rulla ihop. För att få moroten tunn så använde jag en potatisskalare.

Sedan la jag det på ett sjögräspapper och rullade ihop. Jag tror att jag skulle ha använt mer avocado men jag hade bara en hemma och man tager vad man haver. Jag fäste ihop papperet genom att ta lite risvinäger men det går bra med vatten också.
Sedan är det bara ett hugga in med lite soja utblandat med wasabi. Nästa gång tror jag att jag ska testa att göra blomkålsris och lägga  i sushin. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar