3/06/2013

SPENATSOPPA UTAN E-ÄMNEN, MJÖL OCH MJÖLKPROTEIN

Idag så blev det en god spenatsoppa gjord på hemmagjord buljong, fryst spenat och ghee. För att göra soppan lite mer fyllig så mixade jag den med mixerstaven och det blev ett mycket lyckat resultat. Man behöver varken grädde eller någon hemsk mjölredning men kom ihåg att slänga i annat fett som smör, ghee eller kokosfett. Jag åt den tillsammans med två ägg och ett hembakat frökex. 

Sedan måste jag säga att jag inte tänker fullfölja frukt och bär avhållsamheten. Det är så tråkigt att inte ha någon frukt att se fram emot men jag tänker hålla fruktintaget till en frukt om dagen, max två. Men detta beror förstås också på hur söt frukten är och hur stor den är. Mejeriprodukterna och nötterna tänker jag fortsätta att hålla mig ifrån ett tag till och såklart spannmål,baljväxter och rent socker. 

Idag så började började jag också min poledance kurs och jag längtar redan tills nästa tisdag.Imorgon så ska jag springa intervaller till iksu plus och sedan gå på ett totaltraining pass. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar