3/27/2013

FRUKOST

Jag har börjat att satsa lite mer på frukostar den senaste veckan. Tidigare så har jag försökt skita i att äta frukost för att det sparar tid och att det inte gör nåt om man äter lunchen i skolan som frukost istället. Anledningen till att jag har börjat äta frukost är att jag tycker att det är gott och att det ofta är väldigt dålig lunch i skolan. Om jag äter frukost så att jag är mätt så gör det inget om det är dålig mat i skolan för då får jag i mig näringen ändå. 

Bilden ovan är tisdagens soliga frukost. I skålen ser ni grekisk yoghurt blandat med lite kvarg, tinade bär,kokos,nötter och cacao nibs. Mackan är ett solrosrågbröd med smör,ost, ägg och örtaslt. Örtsalt är något jag tycker är väldigt gott på ägg. Tidigare så hade jag alltid pickles på ägg, egentligen så hade jag väl pickles på allt men jag har vänjt mig av med det nu på grund av alla tillsatser och jag vill heller inte överkonsumera det.

Min vecka har varit så himla konstig, både min faster och min morbror har dött av helt olika orsaker på mindre än en vecka. Det är så konstigt att två personer som egentligen inte borde dö helt plötsligt dör. Det är som att jag inte kan tro på det eller förstå att döden kan komma så plötsligt. På mindre än ett år så har morfar Gustav, mormor Birgitta, faster Ann-sofie och Morbror Bengt dött. Det känns som att jag inte kommer att ha någon släkt kvar snart.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar