2/23/2013

FRUKT ÄR ÖVERSKATTAT

Jag äter ju frukt ibland för att jag tycker att det är gott trots att de innehåller väldigt mycket socker och väldigt lite näring. Frukt är egentligen väldigt överskattat vad det gäller näring, vill man få i sig vitaminer och sådant så är det mycket bättre att äta grönsaker och då slipper man dessutom allt socker som finns i frukt. Men i jämförelse med godis och kakor så är det bättre att välja en frukt men det är inget man måste äta för att överleva som det ibland kan låta som på vissa hälsologgar. 

När jag äter äpple eller päron så brukar jag skära det i väldigt tunna skivor och sedan hålla lite kanel och kardemumma på äppelbitarna och sedan ha lite jordnötssmör/mandelsmör/kvarg att doppa dem i. Det är mycket godare och roligare att äta på det här sättet än att äta äpplet som vanligt. Bladen som ligger på fatet kommer från en ätbar blomma som jag har i köksfönstret. Den smakar lite syrligt och gott så jag brukar äta lite av den ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar