2/19/2013

TILLTUGG

Dagens skörd från ICA

Nu när jag ska hålla mig undan från pasta och andra kolhydrater även i skolan så måste jag fixa något som kan göra mig mätt då skolan serverar sin fettfattiga mat där det ända fettet som finns att tillgå är margarin och det tänker jag inte stoppa i mig. Därför så tog jag mig en tur till ICA och köpte lite nödvändiga livsmedel.

Macadamia nötterna  innehåller väldigt lite kolhydrater, mycket energi och är väldigt goda så de passar bra som kompliment till den vanliga maten. Babybellostarna och mandlarna är också mycket bra. Dessa tilltugg håller väldigt bra även utanför kylskåpet. 

Sen så blev det en hel del ekologiska matvaror. Ekologiska ägg, keso och dijonsenap. Jag älskar verkligen dijonsenap och gissa om jag blev glad då jag hittade en burk helt utan tillsatser och socker. Jag har börjat att sätta mer värde i krav märkta produkter speciellt de som är animaliska. Det kanske kan kompensera lite för att jag börjar äta kött hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar