2/20/2013

ÄGGMJÖLK

Till frukost så testade jag något som kan låta väldigt avskräckande, nämligen äggmjölk. Jag har sett recept på det tidigare men inte kommit mig för att testa men eftersom att jag har blivit positivt överaskad av de flesta LCHF recept så tänkte jag att jag skulle testa och det var så gott! Jag har tänkt på äggmjölken hela dagen och jag längtar redan tills jag får dricka det igen. Gott, nyttigt och snabbt!

Ingredienser: 
2 ägg

25-50 g smör
2-3 dl kokande vatten



Exempel på smaksättningar:Kakao,Kanel,Vanilj,Kardemumma,Saffran,Mynta,Citronmeliss,Grädde,Kaffe,Bär 
(Jag smaksatte med kardemumma, svart vaniljpulver och jag försökte också att smaksätta det med choklad te men jag tror att äggmjölken var lite för kall då jag stoppade ner tepåsen.)
Gör så här 

1) Koka upp vatten.
2) Smält under tiden smöret i en skål 
3) Stoppa i äggen och smaksättning. 
4) Häll på kokande vatten och vispa eller mixa ihop några sekunder.

Denna går att använda både kall och varm.
För att värma äggmjölken igen så värm den långsamt på spisen medan du vispar med handvisp eller gaffel. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar