4/23/2013

HAVREGRYNSGRÖT MED MJÖLK UTAN HAVRE OCH MJÖLK

Kokosgröt med blåbär,björnbär och kokosmjölk:
2ägg
1msk kokosnötsmjöl
1dl kokosgrädde
vaniljpulver
servera med kokosgrädde och bär. Vill man att koksgrädden ska bli mer mjölkig går det att späda ut med lite vatten.

Riktigt god frukost som håller mig mätt och belåten fram till lunch. Mycket bättre än vanlig gröt. Jag gör den dessutom utan mjölkprodukter då det inte är lika bra att äta som kokosmjölk. Den pastöriserad mjölken i Sveriges mataffärer är en hög processad produkt. Jag drömmer om att smaka färsk mjölk som ingen har mixtrat med direkt från kossan själv någon gång i mitt liv. Men egentligen så tycker jag att det är bättre om kalven får mjölken som vi dricker. Det är ganska hemskt att vi kommer och snor kalvens mjölk som den ska växa sig stark och frisk på. Kokosmjölk går precis lika bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar