4/15/2013

FÄRGGLAD PALEO MAT



Till frukost idag så åt jag att kokt ägg med svartkål stekt i smör och örtsalt. Riktigt god och snabb frukost. Jag brukar koka ägget medans jag duschar för att spara tid för det tar ungefär 7-10 min för mig att duscha och när jag är färdig så är ägget klart.

Till lunch så åt jag skolmat. Idag var det riktigt dålig skolmat, potatisbullar, blodpudding och lingonsylt. Kan de ens räknas som en riktig måltid?  Tänk att de som bestämmer över skolmaten( livsmedelsverkets riktlinjer) inte tycker att det är okej att servera riktigt smör i skolan men socker sylt, socker blodpudding och potatisbullar med vitt vetemjöl i det är okej för oss skolungdomar att äta till lunch. Som tur är så finns det sallad, dock så är alltid coleslawen väldigt söt, vilket är väldigt synd. Jag tycker att de kan lugna sig med sockret lite.

Middagen som jag lagade själv blev betydligt bättre och godare än lunchen. Nästan samma mat som igår då jag hade kvar panerad torsk och ägget som blev över från paneringen stekte jag upp. Idag så stekte jag också upp lite bacon tillsammans med svartkålen och då räckte det med baconfettet för att steka. Butterpumpan kryddade jag med kanel till skillnad från igår.

Till efterätt så åt jag en halv apelsin, blåbär, hallon, vaniljpulver och kokosgrädde. Nu har jag borstat tänderna och ser redan fram emot morgondagens goda frukost.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar