3/18/2013

NY TRÄNINGSVECKA

Banan.hallon och blåbär
Träningen den här veckan har verkligen gått jättebra. Här är en summering:

Söndag: Total training+stretch
Måndag: Total training+stretch
Tisdag: Poledance +stretch
Onsdag:Total training+stretch
Torsdag:Total training+Stretch
Fredag:Vila
Lördag: Snowboard på buberget

Alla vardagar så cyklar jag även en mil sammanlagt per dag till och från skolan men det har jag ju gjort hela året. Stretchar gör jag ganska mycket nu för att jag vill bli vigare så att jag kan bli bättre på poledance. Tidigare har jag inte stretchat något för att det är inget man behöver göra om man redan är ganska rörlig. Det är heller inte bevisat att stretching hjälper mot träningsvärk men om man tycker att det är skönt att stretcha så kan man göra det men jag får träningsvärk oavsett om jag stretchar eller ej.

Mitt mål framöver är att träna 5 dagar i veckan och ha två vilodagar på fredag och lördag. Jag kommer att träna 1 pass poledance och resten av passen kommer att bestå av
totaltraining för att det är så varierad och bra träning. Nästa vecka då jag är i Göteborg så kommer jag dock bara att kunna träna 4 dagar men det är ju bättre än inget. Jag hoppas att jag får mer resultat nu då jag ökar min träningsdos och kör hårdare. Jag vill ju bli starkare så att jag kan bli bra på poledance.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar