3/07/2013

MIN TRÄNING

Det har blivit väldigt mycket fokus på mat här på bloggen. Detta kanske för att det är så roligt att laga mat och att ta fina bilder på maten. Nu tänkte jag brata lite om träning. Jag har haft gymkort i ungefär ett år och upptäckt att det jag gillar mest är passet totaltraining som de har på iksu. Det liknar crossfit på många sätt. Jag försöker att gå så ofta jag kan och mitt mål är att gå minst 3gg i veckan gärna mer. Jag har också börjat köra intervaller för att jag har hört att man får bäst resultat i kondition och muskler då man kör det. Om ungefär en månad så går mitt iksukort ut och då hade jag tänkt köpa ett kort på nya crossfit umeå som öppnade i januari i år. Detta för att crossfit är nästan samma sak som totaltraining och då jag nästan bara kör totaltraining på iksu så blir det billigare (och roligare) att köpa ett kort på crossfit umeå. Nedan kan ni se en film där man får ett hum om vad crossfit är.  


Förutom crossfit och intervaller så har jag nyss börjat i en poledance kurs som ska pågå i 8 veckor. Genom att träna crossfit och total training så vill jag bygga upp muskler och en rörlighet som krävs i poledance. Poledance är verkligen mycket jobbigare än vad det ser ut och dessutom så gör det ont. Förra gången så fick jag brännsår på min hand för att stången blev så varm men kul är det. 
Nu när jag har suttit och tittat på en massa träningsfilmer på youtube så blev jag jättepeppad på att träna. Tur att jag har bokat in ett totaltrainingpass imorgon då! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar