Nu har det snart gått 2 veckor sedan jag började min nya livsstil och också började äta kött. De här veckorna har varit jobbiga då jag har så stora svårigheter med att äta kött. Jag tycker att kött har en väldigt främmande konsistens och smak som jag inte är van vid, det är också svårt att äta kött mentalt för jag tänker att jag äter ett djur. Det som har varit lättast att äta av det jag har smakat under den här tiden är lax. konsistensen är likadan över hela biten och det finns inga ben eller senor som som jag tycker är obehagliga. Dock så har jag inte lyckats äta kött utan att ha någonting att blanda ut köttet med som till exempel en sås eller grönsaker.
Idag åt jag lax med blomkålsmos och efter jag tagit bilden var jag tvungen att blanda laxen och blomkålsmoset för att "linda in köttet" men det gick bra att äta då i alla fall och jag tänker inte ge upp i första taget för genom att äta kött så kan jag äta mycket hälsosammare och må bättre. Jag längtar tills jag har lärt mig att uppskatta kött på riktigt och det kommer nog att ta ett tag men jag får hålla ut tills dess och tänka på att det är väldigt näringsrikt.
Idag åt jag lax med blomkålsmos och efter jag tagit bilden var jag tvungen att blanda laxen och blomkålsmoset för att "linda in köttet" men det gick bra att äta då i alla fall och jag tänker inte ge upp i första taget för genom att äta kött så kan jag äta mycket hälsosammare och må bättre. Jag längtar tills jag har lärt mig att uppskatta kött på riktigt och det kommer nog att ta ett tag men jag får hålla ut tills dess och tänka på att det är väldigt näringsrikt.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar