Idag så har jag inte ätit något onyttigt som jag inte vill äta på två veckor(förutom lite frukt och bär) och det har gått riktigt bra att undvika vetemjöl, potatis, ris, tillsatser, bönor och raffinerat socker. Jag har även minskat på mjölkprodukter för att jag har läst att de inte är så bra att äta mycket av det och för att jag vill se om det blir någon skillnad om jag testar att leva utan dem ett tag, det är också bra att inte använda för mycket animaliska produkter i allmänhet.
Istället för mjölkprodukter så har jag använt mig mycket av kokosmjölk. Kokosmjölk är väldigt gott och användbart. Jag gjorde sorbeten ovan genom att mixa frysta bär och kokosmjölk. Jag hade lite frysta kokosmjölkstärningar i frysen som jag mixade i men jag tror att det går bra att bara ta kokosmjölk som ej är fryst också men då kanske det blir lite mer som en smothie , smaksätt med lite äkta vaniljpulver.
Det är ganska mycket socker naturligt i bären så man bör ej överäta denna dessert, fast det kan vara svårt då den är så god. Även om det är socker i bären så är detta definitivt ett mycket bättre alternativ till köpt glass då denna innehåller mer näring, mindre socker och inga tillsatser.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar