Förra veckan så testade jag att göra egen ghee. Ghee skulle man kunna säga är koncentrerat fett från smör, ghee är också det enda mejerierna man fortfarande äter om man äter paleo. Då man gör ghee så tar man bort mjölkproteinet och detta göra att även de som är allergisk mot mjölkprotein kan använda riktigt smör istället för margarin. Ghee smakar lite annorlunda än smör (jag tycker att det smakar riktigt gott) och det används ofta i indisk matlagning. Jag hittade en video som visar hur man gör.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar